شن چمن مصنوعی

دوشنبه 4 تير 1397
13:26
خرید چمن مصنوعی

چرا روی چمن مصنوعی شن می‌ریزند؟

شن چمن مصنوعی یکی از اجزای اصلی در نصب چمن مصنوعی می باشد. چمن مصنوعی تزئینی تارهای بلندی دارد. چنین ارتفاعی برای صاف ایستادن به تکیه‌گاه نیازمند است. در محصولاتی که ساقه ندارند (یعنی در کفی کاشته نشدند یا خز مصنوعی ندارند) این تکیه‌گاه با لایه شنی به عمق حدود ۲ سانتی‌متر تأمین می‌شود. در حقیقت اولین عملکرد شن کف چمن مصنوعی تثبیت چمن‌ها در کفی و جلوگیری از جدا شدن آن‌هاست.

مزایای لایه شنی در کف چمن مصنوعی عبارتند از:

  • سنگین کردن چمن مصنوعی . وزن اضافی به معنی ثابت شدن چمن روی زمین و تکان نخوردن آن است. یعنی با این کار نیاز به تنظیم مداوم و متوسل شدن به روش‌های دیگر برای محکم کردن لایه چمن مصنوعی نیست.
  • تثبیت چمن روی کفی. شن با این کار باعث می‌شود ریزش یا شکاف روی لایه چمن ایجاد نشود.
  • شن تارهای چمن را احاطه می‌کند و آن‌ها را صاف نگه می‌دارد.
  • مزیت دیگر ریختن شن روی چمن مصنوعی کمک به خاصیت ضدحریق بودن چمن‌ها است. مثلاً زمانی که حیاط خانه را با چمن مصنوعی فرش کرده اید، نیازی نیست نگران سوختن چمن مصنوعی باشید و می‌توانید با خیال راحت کباب‌پزتان را روی آن قرار دهید. حتی اگر کباب‌پز روی زمین بی‌افتد به سادگی موجب آتش‌سوزی نمی‌شود.

ما استفاده از شن را برای تمام کاربری‌های چمن مصنوعی (مگر در فضاهای بسته) در هنگام خرید پیشنهاد می‌کنیم. این کار حداقل، طول عمر مفید چمن را افزایش می‌دهد.

در هنگام خرید کدام نوع شن برای من مناسب است؟

چند نوع پرکن (شن) برای چمن مصنوعی استفاده می‌شود. عملکرد همه آن‌ها مشابه است و تنها در کیفیت ارائه عملکرد متفاوت هستند. انواع این شن‌ها عبارتند از:

  • شن سیلیس

شن‌های سیلیس از جنس کوارتز هستند و در تماس با آب و باد ساییده می‌شوند. این سایش با گذشت زمان باعث می‌شود شن‌ها به تکه‌های کوچک خرد شوند. این نوع به زه‌کشی سطح چمن مصنوعی شما کمک می‌کند. مزیت دیگر شن‌های سیلیسی قیمت پایین آن‌هاست که از بقیه انواع شن مصنوعی ارزان‌تر هستند. شکل آن‌ها دایره نیست و به شکل گرانول‌های استوانه‌ای هستند و رنگ سفید دارند. گفته می‌شود این شن‌ها بوی حیوانات خانگی را در خود نگه می‌دارند پس اگر حیوان خانگی دارید از این شن‌ها نخرید.

شن‌های سیلیسی برای مکان‌هایی استفاده می‌شوند که تردد کمی دارند و خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و برای مکان‌های ورزشی مناسب نیستند.

  • شن لاستیکی

ماده پرطرفداری که برای پر کردن کف چمن مصنوعی به کار می‌رود. لاستیک نرمی لذت‌بخشی به چمن شما می‌بخشد و حس آن را به چمن طبیعی نزدیک‌تر می‌کند. پرکن لاستیکی به چمن حجم می‌دهد و این باعث می‌شود چمن مصنوعی منظره‌ای پر و سرسبز به خود بگیرد. این نوع شن‌ها راحت‌تر روی چمن نصب می‌شوند. علی‌رغم تمام مزایای آن، شن‌های لاستیکی گرما را سریع جذب می‌کنند و درون خود نگه می‌دارند. وقتی این شن‌ها پا می‌خورند، چیزهایی مانند سنگ‌ریزه از آن‌ها بلند می‌شود و ممکن است به درون کفش و لباس شما برود و البته باید اشاره کرد، بویی را در خود نگه نمی‌دارد.

پرکن لاستیکی برای مکان‌هایی که تردد متوسط دارد و بار سنگین رویش قرار نمی‌گیرد مناسب است. کف فروشگاه‌ها و ادارات بهترین محل استفاده از این شن‌ها است.

  • دورافیل

گزینه دیگر برای شن چمن مصنوعی، دورافیل است. این شن‌ها از هسته کوارتزی ساخته می‌شوند. این شن‌ها فقط برای استفاده در چمن‌های مصنوعی به کار می‌روند. اولین نقطه قوت دورافیل این است که خنک می‌ماند، این مسئله باعث می‌شود چمن داغ نکند و حس بهتری را به شما منتقل کند. این نوع شن تنها گونه شن است که خاصیت ضدباکتری دارد و باکتری‌ها را نابود می‌کند. این جنس شن مایعات را جذب نمی‌کند و بهترین شن ممکن برای شرایطی است که حیوان خانگی دارید. شکل دایره‌ای، آن را نرم‌تر می‌سازد و قادر می‌کند تا ضربات بیرونی را بدون آسیب زدن به چمن جذب کند. این چمن‌ها برای حیوانات خانگی و کودکان بسیار ایمن هستند.

دلیلی که این شن‌ها را پایین‌تر از دو نوع قبلی قرار می‌دهد، قیمت بالای آن و میزان پوشش سطح کمتر از شن‌های سیلیسی و لاستیکی است.

شن درافیل بهترین گزینه برای زمین‌های ورزشی، محل آموزش حیوانات و هرجای دیگری است که می‌خواهید از چمن مصنوعی استفاده نمایید.


برچسب ها: چمن مصنوعی ,
[ بازدید : 12 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به چمن مصنوعی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]